Uncategorized

Irriterande ost

Har svårt att motstå osten under frukostfikat på jobbet. Varje dag står det 2-3 olika sorters ostar på frukostbordet. Goda smakrika ostar. Osten triggar igång mitt sockerberoende, så jag ska helt enkelt inte äta ost. Ändå har jag så svårt att stå emot den. Varför? Oftast (läs nästan varje dag) slinker det ned några ostskivor och jag får genast ett irriterande litet sug. Oftast leder det till ännu ett par ostskivor hamnar i min mage.

Brödet, sötsakerna, tårtan, godiset och liknande är inte längre ett problem att tacka nej till. Men osten… Känns som om jag för länge sedan har accepterat att jag inte klarar av att äta socker och bröd. Annat är det med den där förbaskade osten! Kanske har jag ännu inte accepterat att jag inte kan hantera ost. Vad ska jag göra?

Snälla hjälp mig att utesluta osten från min kost imorgon!

 

Kram

One thought on “Irriterande ost

  1. Jag tycker att Du är fantastiskt duktig som har lyckats utesluta allt annat än just osten! Var inte för hård mot dig själv. Du äter inte längre bröd, bakverk och sötsaker. Det är fantastiskt! Mitt råd är att du kan försöka ta ost varannan dag. Och sedan trappa ner det ytterligare. Men all ost är väl inte “farlig” att äta. Det är kanske just de ostarna på jobbet som är knepiga för de sätter igång ett sockersug. Inte lätt, men du har verkligen kommit långt!!
    Hoppas du hittar ett sätt att tackla situationen på jobbet! 😊

Leave a Reply

