Uncategorized

17 juni

Under helgen har det varit tufft med maten. Har haft sug, hetsätit och fått tillbaka min bulimi. Räcker med att jag får i mig lite socker eller överäter lite, så triggas mitt sockerberoende igång. Enda sättet att undvika det verkar vara att aldrig äta socker och att aldrig överäta. Om jag aldrig äter socker och aldrig överäter, så riskerar jag hellre inte att trigga igång mitt beroende! Så enkelt är det!

Därför ska jag nu fokusera på att följa min matplan, vilket innebär att jag bara äter sådan mat som inte utlöser mitt sockerberoende samt att jag väger och mäter mina portioner. Det krävs lite ansträngning att följa matplanen, men det är värt det. När jag går ner mig i sockerberoendet mår jag sååå dåligt både fysisk och psykiskt. Det är inget liv att leva så! Idag är det fjärde dagen jag är drogfri och jag mår bra igen.  Känner hopp och en smula livsglädje!!!!  

One thought on “17 juni

  1. Känner precis igen mig i det du skriver!! Så lite socker behövs för att jag ska börja hets- och överäta!! Mår också dåligt av det!
    Vad stark Du är som är på banan igen!! Stort lycka till!!😊

Leave a Reply

