Uncategorized

Återfall

De senaste veckorna har varit tuffa med återfall. Sug, ängest, hetsätning, bulimi, tankarna ständigt upptagna av mat, besattheten kring maten och vikten samt tankarna på vad jag ska äta och vad jag inte ska äta -En hjärna som är helt kapad av sockerberoendekidnapparen!

Ikväll hade jag en träff med min OA-sponsor. Att möta henne kändes riktigt bra och jag har fått en hel del verktyg att jobba med. De viktigaste verktygen är följande:
1) Följa matplanen. Äta mat som ingår i min matplan (dvs mat som inte triggar igång mitt sockerberoende). Väga och mäta maten. Äta på regelbundna tider.
2) Delta på OA-möten minst 1 ggr/v (eller ringa in på telefonmöten om jag inte har möjlighet att åka på riktiga live-möten).
2) Be och meditera ca 15 min dagligen.
3) Vara kärleksfull mot mig själv

Imorgon börjar jag arbeta med mina nya verktyg. Imorgon börjar jag om på dag 1 och kämpar vidare för att tillfriskna i mitt sockerberoende och matmissbruk.

God Natt!

One thought on “Återfall

Leave a Reply

