Uncategorized

Duschat bort allt det dåliga och in med det nya goda livet

Stod i duschen imorse och lät vattnet skölja bort alla spår av de destruktiva vanor jag hamnat i de senaste veckorna. Sockerdrogande, hetsätning, matmissbruk, bulimi, ständigt matsnurr i hjärnan, besatthet kring mat och vikt, tankar på vad jag ska äta, tankar på vad jag inte ska äta, isolering, ingen vilja att träffa vänner, ingen lust att se familjen, huvudvärk, några extra kilon på kroppen, trötthet, ångest och ingen glädje i vardagen. Är det så jag vill att livet ska vara? Fortsätter jag såhär, så blir det ju så mitt liv kommer att bli. DET VILL JAG INTE! Jag vill vara fri att leva livet!

 

Därför stod jag i duschen imorse och sköljde bort allt det dåligt. Nu är det nya tag och en ny början på livet mot tillfrisknande som gäller. Jag pratade med min sponsor igår och frågade vad jag skulle ta mig till för att komma ur denna svacka??? Hon föreslog att jag skulle göra en DVF. Det Viktigaste Först. Så idag ska jag sätta mig ned med papper och penna och göra min DVT. Jag ska ta fram de 3 viktigaste sakerna som jag behöver för att komma tillbaka på banan och tillfriskna just nu.  

Fortsättning följer på min DVF

Leave a comment