Recept · Recept - Frukost · Recept -Mejerifritt. · Sockerberoende · Uncategorized

Frukost och morgonmys igen :-)

 Frukost och morgonmys igen :-) Frukost framför nyhetsmorgon

Hmm, jag kanske ska starta en frukostblogg istället? Idag blev det snabbbröd (gjord på ägg, kokosmjöl, kokosfett och fiberhusk) toppad med kokt ägg, majonnäs och lite persilja. Med andra ord morgonmys medan jag ser på nyheterna och Paulo Roberto som lagar italienska köttbullar på Nyhetsmorgon.

Åh, vad jag längtar tills jag går min matplan nu. Jag tycker det är skitsvårt att veta hur mycket jag ska äta. Äter jag gör lite, så kommer suget. Äter jag däremot för mycket, så blir det riktigt jobbigt! Då känner jag mig genast tjock och missnöjd o h dessutom triggar överätning igång suget att äta ännu mer. Helt sjukt! Ska dom sagt bli skönt att få hjälp med en matplan. På måndag har jag ett samtal inbokat då jag ska få experthjälp att lägga upp min matplan.

snabbmacka

Äggsmörgås på snabbbröd

1 bröd (2 skivor)

1 ägg
knappt 1 msk fiberhusk
1 msk kokosnötmjöl
2 msk vatten
1 msk kokosfett
Lite salt
Sesamfrön (eller vallmofrön) att strö över.

Smält kokosfettet i tallriken. Vispa ihop äggen med en gaffel. Blanda med kokosfettet i en djup tallrik. Rör ihop de torra ingredienserna och rör ner i äggen. Mikra brödet i 1 minuter på högsta värmen. Vänd på brödet, strö över sesamfrön och mikra ytterligare 30 sekunder på högsta värmen! Snabbt och gott!
Jag serverar gärna brödet med majonnäs, kokt ägg, salt och lite hackad gräslök.

 

Leave a comment